Pääsiäisen aikaan Seitakuoro konsertoi ehkä tunnetuimman ja eniten sävelletyn pääsiäistekstin, Stabat Materin, tunnelmissa. Lukuisista versioista Seitakuoro oli valikoinut pääsisäiskonserttiinsa viiden ruotsalaisen ja tanskalaisen nykysäveltäjän vuonna 2000 yhdessä laatiman Nordic Stabat Mater -teoksen kuorolle ja sellolle. Todella modernia sävelkieltä sisältänyt teos oli kuorolaisille erittäin haastava ja erilaisia rytmejä, intervalleja, klustereita ja aksentteja hiottiin lähes uupumukseen saakka koko alkuvuosi. Lopulta teoksen hienous alkoi kuitenkin aueta ja konsertissa voitiin tarjota hienoviritteistäkin tulkintaa. Vaikka ihan kaikkiin nuotteihin ei osuttu, yleisö nautiskeli erilaisesta pääsiäismusiikista jopa silmät kiinni. Viimeisen silauksen teokseen toi Lauri Angervon upea tulkinta sellosatsista. Antaumus oli niin suuri, että sellon kieli katkesi kesken viimeisen osan riipivien staccatojen. Ammattilainen hoiti homman silti improvisoiden hienosti loppuun. Vastapainona modernille teokselle esitettiin Marc-Antoine Charpentierin Stabat Mater. Äärimmäisen yksinkertainen kappale puhdisti niin laulajien kuin kuulijoidenkin sielut. Periodisoitinten gamban ja teorbin säestys oli kuin piste iin päälle. Rovaniemen lisäksi konsertti esitettiin myös Oulussa ja tulkinta oli vähintään yhtä vahva. Sillä kertaa sellon kieli kuitenkin säästyi.